-->

Wednesday 21 August 2013

Masa Untuk Berubah..!!!


  Assalamualaikum..
hye kepada pembaca-pembaca setia blog ZPB semua..salam ukhwah buat semua..Hari ini zue nak kongsi kan satu nukiran ataupun kata-kata sahabat kita dari indonesia..Yang mengajak kita untuk berubah,dan menyedarkan kita dalam dunia CYBER..!!
  Ok jom kita renungkan sama-sama..





    Pernah anda mendengar tentang "US CYBER ARMY","CANADA CYBER ARMY","INGGRIS CYBER ARMY","RUSIA CYBER ARMY" atau negara-negara yang maju/berkembang yang lain mempunyai "CYBER ARMY"..?
   Mesti anda tidak pernah mendengar kan..?Tapi kita sudah biasa atau selalu mendengar tentang "MALAYSIA CYBER ARMY","INDONESIA CYBER ARMY"," BANGLADESH CYBER ARMY","INDIA CYBER ARMY","PAKISTAN CYBER ARMY" ,Dan sebagainya yang lain-lain bukan..?
   Pernah anda tertanya atau terfikir MENGAPA US,INGGRIS,CANADA, mahupun negara-negara yang maju lain tidak mempunyai "CYBER ARMY" mereka sendiri..Mahupun tidak memiliki orang-orang yang merosakan alias defacer..?Disini jawapan nya..Kerana mereka tidak suka membuang masa untuk melakukan Hacking mahupun Defacing ke atas laman web mereka sendiri mahupun orang lain.
   Sebaliknya mereka melakukan aktiviti penelitian sebenarnya.Dengan membangunkan Malware atau virus yang hebat contohnya "Stuxnet","Duqu","Flame" dan yang lain-lain.Sementara itu kita masih lagi sibuk untuk mencatat rekod website yang kita Deface untuk di summit di "Zone-h","Hack-db", dan sebagainya.Sedangkan Us,Inggris, dan negara-negara maju yang lain membangunkan atau mengembangkan penelitian mereka,contohnya penelitian keatas "Hacking keatas telefon pintar","Mengorbankan TV"."Pembajakan Rumah" dan lain-lain lagi.
    Dan yang mengherankan lagi saya disini,ada dikalangan kita yang telah berjaya mendeface gov.my ataupun website yang terkenal akan digelar sebagai "MASTER" ,yang master saling menjatuhkan sesama sendiri dengan mengelar yang lain sebagai "NOOBS" atau "LAMERS" sedangkan dalam mendeface pun Exploit yang kita gunakan milik orang lain yang buat,betulkan..?malah ada yang meminta "Shell" dari orang lain,Dan banyak lagi cara lain yang kita melakukan aktiviti deface degan mengunakan "TOOLS" orang lain yang ciptakan.Kita sebagai "Si Pengguna" sudah merasa bangga.! setelah kita "Menghack" ataupun "Mendeface" web orang lain dengan menggunakan Tools tersebut.?  Kesimpulannya saya tidak mempromosikan penelitian yang nyata disini..

         "Ini Waktunya Untuk Kita Berfikir,Sudah Waktunya Untuk Kita Berubah..!" 



0 comments :

Post a Comment