-->

Sunday 11 August 2013

Adakah Anda Seorang Hackers..?

                                          Assalamualaikum..

kepada semua pembaca dan para kaki IT semua..ok hari ini zue nak post satu Artikel tentang "Adakah Anda Seorang Hackers..?"ok..
  Cuba anda membuat satu pertanyaan kecil kepada diri anda sendiri..katakan lah jika anda sama atau serupa apa yang saya tulis dibawah ini..Ok,beberapa bulan atau hari yang lepas anda berjaya mendapat beberapa 'Net User Account' dan anda surfing di
internet dengan bebas,anda tidak perlu membayar untuk menelefon,anda telah mempunyai 'Red Box',anda mempunyai crackerjack,dan anda telah berjaya mendapat password pada sebuah UNIX dan anda mendapat sebuah Account.Semua rakan-rakan di sekolah anda heboh dengan pengetahuan yang anda miliki tentang komputer,malah cikgu anda memerlukan bantuan anda untuk membantunya tentang komputer.Adakah anda seperti itu,,? jika 'YA' anda bukanlah seorang Hackers..!
  Ada beribu orang seperti anda di luar sana.Anda membeli laptop/komputer anda bertanya,anda membaca Phreack dan anda bertanya,anda sertai #hack dan anda bertanya,anda bertanya tentang semua jenis pertanyaan,dan bertanya apa salah dengan itu? adakah untuk menjadi hackers adalah dengan cara bertanya..?,adakah begitu..?apa yang anda ingin tahu adalah jawapan dari pertanyaan anda..Anda bukan lah seorang Hacker..!!
  Hacking bukanlah tentang jawapan,Hacking adalah tentang jalan/cara yang anda ambil untuk mencari jawapan anda sendiri.Jika anda perlukan bantuan,jangan bertanya untuk mendapatkan jawapan.Malah bertanyalah tentang jalan yang harus anda ambil untuk mencari jawapan untuk diri anda sendiri.Kerana bukanlah seseorang yang memiliki jawapan yang disebut Hacker,tetapi orang yang melakukan perjalan sepanjang jalan..!!

0 comments :

Post a Comment